Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Donderdag: Speldag!!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjiri

BerichtGeplaatst: 02-02-2012 21:26:24    Onderwerp: Donderdag: Speldag!! Reageren met citaat

Hoi iedereen,

Aangezien ik dit forum actiever wens... een extra verhaaltje voor het slapengaan!

Elke donderdag verzamelen Jeroen, Koen en ikzelf ons om een bordspelletje te spelen. Tussen 11AM en 15.15 testen we iets nieuws en/of dagen we elkaar uit voor de trofee van de beste speler op één of ander gekend bordspel.

Deze keer waren we toe aan Agricola. Aangezien Koen en ik zichzelf hadden uitgeroepen tot opperboer, werd voor de titel met de riek tussen de tanden gevochten.

Omdat Koen een beetje later dan voorzien was, beslisten Jeroen en ik alvast een Wichester Draftje te regelen. Zoals altijd bouwde Jeroen het beste deck, maar won ik met een 5 kleurendeckje vol bommen gewoon op skill. Tegen beurt 5 alle landkleurtjes op tafel hebben liggen is de normaalste zaak van de wereld. En dan winnen op Angelic Overseer... SKIIIIIIIILLLLLLLL!!!!!

Back naar de boerenwereld van Agricola. Goed nieuws: Wim vervoegde zich om 12.15 tot ons en met z'n 4-en gingen we ervoor.

Voor de spelers die het spel niet kennen:

1/ je moet graag nadenken - no comment Twisted Evil
2/ een beurtsysteem zorgt ervoor dat je interactief je tegenstanders slim kan afzijn
3/ het doel is een zo evenwichtige boerderij uitbouwen en runnen, zonder dat je je familie (zo groot mogeklijk) laat uithongeren
4/ het spel is gezellig - iedereen kan individueel zijn scores proberen verbeteren, dus een einddoel van overwinning is niet het enige toffe
5/ de koetjes, schaapjes etc zijn echt mooi - gezellig, ook om met de bomma of tante te spelen bijvoorbeeld als 't wat stillekes is op 't familiefeest...
6/ een aantal actie/combokaarten maakt elk spel verschillend - 't is een spel dat je kan blijven spelen. Een topper op boardgamegeek.
7/ extensies bestaan

Persoonlijk vind ik dit één van de toppers, maar wel vermoeiend. Niet spelen na 22h en na meer dan 3 Duvels. Altijd een jatte kaffee bij de hand.

Een spel duurt wel ongeveer 30' per speler. Dus wij speelden als "ervaren" spelers toch ook 2h. Koen had de beste kaarten (een aGuycolaaken pullen zei hij - nice Laughing ), Wim de mooiste boerderij, Jeroen het meeste kinders per vierkante meter (!), en ik 't meeste varkens. Al bij al een redelijk logische situatie. Of waren die laatste 2 omgekeerd?

Na Agricola was het tijd voor de lunch - of den druncher (dinner/lunch). Brood met pate, pate, pate en als dessert ..... een patéken! Smullen maar.

Volgende week? Powergrid? Koen stelde zich op als underdog deze keer...

signing off:

King Farmer JB

PS: op mijn GSM het bewijs van de Winchester luck draft!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Koen

BerichtGeplaatst: 03-02-2012 17:49:51    Onderwerp: Klopt! Reageren met citaat

Inderdaad, die donderdagen, altijd weer een plezier. Dat van die vereiste jatte koffie meent Jiri niet hoor, een gezond kopje thee kan ook Wink
Terug naar boven
Het Spelplezier
Site Admin

BerichtGeplaatst: 03-02-2012 19:40:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wederom een zeer mooi geschreven brief van onze goede vriend Jiri.

Man man skill noemt hij dat in de draft beste mensen, ik noem da puur luck. (en de matchen dat hij gewonnen heeft was ik mana dead en mana floud, dus zeker geen skills za Wink)

Ook tijdens het spel waren die 2 laatste niet omgekeerd. Gij had inderdaad de meeste varkens!!! En ik de meeste kadeekes. In het echte leven is dit echter andersom Razz.

Ja inderdaad Agricola zeker ook 1 van mijn toppers! Maar gelijk gezegd niet na 22u spelen. Zijn de hersenen zeker niet meer sterk genoeg voor. Allé toch niet bij mij in ieder geval.

Wat Jiri vergeet de melden is dat hij het spel gewonnen heeft in boer zijn Razz. Maarja dat was voor de meeste onder ons geen verassing Razz.

Voor volgende week inderdaad Power Grid (in het nederlands Hoogspanning).

Hierbij de sterk houders: Jiri, en mijself.
Underdog atm: Koen

Mensen die graag komen meedoen zeker niet inhouden. Langskomen en zet je bij aan de tafel.

Na het hoofdspel wordt er ook nog een 2de spel gespeeld. Dit zal waarschijnlijk donderdag: Space Alert worden of Dominion.

Space Alert zeer goed spel met een UNIEK spel systeem.

Grts,

Jeroen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
woeters
Site Admin

BerichtGeplaatst: 03-02-2012 21:55:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer dat de meeste onder ons (zoals ikzelf) overdag - dus ook op donderdag - moeten werken Sad

Trouwens schitterend artikel wederom Jiri, weer goe gelachen bij het lezen Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: