Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

IT zaken beetje samenbrengen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Suggesties
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dieter



Geregistreerd op: 01 Okt 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 10:47:42    Onderwerp: IT zaken beetje samenbrengen Reageren met citaat

Yoe,

Per stom toeval botste ik op dit forum via google. Ik was een beetje verbaasd dat ik dit niet eerder had gevonden hoewel ik de site en facebook pagina al had bekeken. Ik denk dat het de digitale kant van de winkel goed zou uitkomen moesten de zaken als een coherent geheel gepresenteerd worden.

Ik ben IT'er van opleiding, maar ik denk dat vooral mijn ervaring met online winkels en communities hier verbeteringen kunnen aanraden.

De winkel heeft al twee zeer belangrijke vertrekpunten:
- een facebook pagina
- een eigen website

En er is al een forum, zeer mooi, maar het geheel hangt niet samen:
- Er is geen link van facebook naar de website. Je moet via de google-maps op de website link komen. Die link zou prominent op de voorpagina moeten staan.
- Er is geen link van de website naar facebook. Die link kan je met een facebook-icoon in de header steken
- Er is geen link, noch op de site, noch op facebook naar het forum en omgekeerd. Dat maakt de instroom van nieuwe members op het forum moeilijk.

Ik zie ook dat de zaken verspreid liggen. De website en forum lijken niet op dezelfde server. Waarom? Het domein "hetspelplezier.be" is in het bezit van de winkel. Als er achter dat domein ook een server ligt, dan kan het forum perfect op die server en is het ook vrij van reclame.
Er wordt een g-mail adres gebruikt voor de winkel... maar met een DNS naam in bezit ("hetspelplezier.be") kan je normaal ook een mail adres maken met dat als naam. Bijvoorbeeld "info@hetspelplezier.be" of "jeroen@hetspelplezier.be" indien je er een persoonlijke account bij wilt.

Mijn forum account werkt niet op de website. Dat is een goeie beveiliging enerzijds, maar als je een interactieve website wilt kan je, in theorie, die twee koppelen indien forum en website op dezelfde webserver of databank zitten.

Eens je die koppeling hebt... dan staat de deur open voor toepassingen die de interactie en het engagement met de winkel kunnen vergroten:
- Een maandelijkse en/of jaarlijkse ranking van lokale spelers in diverse games
- Een online stand van zaken in een campagne (digitale kaart bijv) en matchup planning, battle reports en score lijsten
- Een online inventaris van jouw leger ... handig want je kan dan bij elke unit een "buy more" knopje zetten.

En fin.. Er zijn mogelijkheden... en enkele vergen redelijk wat programmatie maar de zaken samenbrengen onder 1 adres "hetspelplezier.be" is een relatief makkelijke stap. De grootste kost aan zo'n website is zijn domein naam, en die heb je al Smile

Success met de winkel,
Dieter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Suggesties Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum