Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

PR Dark Ascension

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjiri



Geregistreerd op: 07 Okt 2011
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 30-01-2012 10:20:26    Onderwerp: PR Dark Ascension Reageren met citaat

‘t Spelplezier in Halle: PR Dark Ascension (29/01/2012)

Hallo iedereen,

Dit is het eerste van een reeks artikeltjes over Magic en bordspellen. Aangezien de pre-release van gisteren nog vers in het hoofd zit, begin ik daarmee.

Zoals elk toernooi registreerden we eerst kaarten die we nadien weggeven voor hopelijk een betere pak. In mijn geval mocht ik Bloodline keeper, Olivia, Elbrus, Ravenous Demon, Dearly Departed en Elder of Laurels ‘doneren’ aan een gelukkige. Al grappend vroeg ik aan Koen: “Wat heb je het liefst? Dure kaarten (geld), veel overwinningen of een deck vol bommen?” Koen wilde eigenlijk een vierde optie – rara de welke - , maar toen hij mijn pakje kreeg, kon er wel een glimlachje af.
Zelf kreeg ik “den brol” van Glen(n): Gheist Honoured Monk en Bloodline keeper (opnieuw!) waren de toppers in een deck dat nogal veel “idioten” groepeerde. Dit waren bijvoorbeeld kaarten die ik liever niet had willen spelen: Rotting Fensnake, Skeletal Grimace, Stromkirk Patrol, Thraben Heretic…

Ronde 1 was ik bye. ‘k heb dan maar als goede Vlaming de vuilbakken geleegd, ramen gewassen, de WC ontstopt, het vervallen eten uit de frigo verwijderd…Voor Jeroen doet een mens toch veel hé?

Ronde 2 speel ik tegen Nathalie (Verly), de uiteindelijke winnares van het toernooi, al zal Guy dat hoogstwaarschijnlijk betwisten. Het eerste spelletje heb ik een hand met 5 land gehouden om dan 8 extra land te trekken. Nathalie was een beetje ‘screw’, maar dat nadeel heeft zijn voordeel als je Blasphemous Act kan spelen gevolgd door een 10/10 boompje. Dat boompje is nogal hard tegen mijn bakkes gereden… Nathalie gebruikte onder andere Deadly Allure om “het gras verder af te maaien”. (Wat denken jullie van die kaart?)
Ook het 2de spel verliep niet zo vlotjes aangezien Mme Verly nogal sterke kaartjes speelde: Devil’s Play, Hellrider, Huntmaster of the Fells, …Mijn rares waren te bang om mee te vechten.

Ronde 3 was tegen Bart (den niet kale). Gedurende ronde 1 hadden Guy en ik zijn deck helpen re-builden. Mijn versie was verschillend (en dus beter Wink) van die van Guy, maar Bart had er geen vertrouwen in. Een groen deck gebouwd rond Gutter Crime zou hem de overwinning bezorgen. Het eerste spelletje win ik op een zwarte kat met 7 levens. Dat beestje heeft hem uiteindelijk voldoende kaarten doen wegzwieren, dat hij iets te weinig aanvalkracht had om me plat te duwen. En zoals “altijd”, als ik 1-0 voorsta blijft de overwinning plakken.

Ronde 4 was tegen den Bram (Dooms). Als vader van 2, voel ik me altijd een beetje underdog ten opzichte van de jeugd. Maar aangezien Bram ook 2 kindjes heeft, staan we op gelijke voet. Een echte BOMPAFIGHT!!!
Het eerste spelletje klopt Bram nogal hard met de combinatie Pyreheart Wolf en Elgaud Inquisitor. Met Blood Feud als back-up was blokkeren een tijdje lastig. En toen gebeurde een mirakel: ik trok een deftige kaart! De Gheist-Honored Monk met back-up draaide dit spelletje en de match volledig rond. Het doet plezier om de tegenstander removal te zien gebruiken op mijn Monk die ik in reactie terughaal met Undying Evil!

Ronde 5 was tegen Tristan (Pype). Zijn deck zat vol bommen: Grim Grim, die 3/6 first strike lifelink vigilence draw cards (have your opponent cry), elite inquisitor, dearly departed, … , maar in mijn deck verstopte zich nog steeds… Bloodline keeper!! Turn 4 kwam hij op tafel, hij bleef liggen, maakte vriendjes en mepte iedereen dood. Het tweede spel duurde spijtig genoeg te lang om Tristan te laten terugkomen. Enfin, we hielden het op een draw – zo was iedereen content.

Op het einde van de rit had ik toch wat opgestoken:

Toffe Dark Ascension kaarten:

Undying Evil: speel dat op een beest met “come into play ability” of Morbid. Fun times!
Black Cat: Schitterend mooie kaart die de aggro decks hoofdpijn geeft!
Gravepurge: Altijd handig om je beste beesten terug te halen
Hollowhenge Spirit: de perfecte kaart om met tempo en flyers te winnen

De klassieker:

Dieter die na de PR met een Sorin-plainswalkerkaart op café gaat zitten

Ciaokes, J
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
woeters
Site Admin


Geregistreerd op: 26 Sep 2011
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 30-01-2012 15:37:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Jiri, ik kan mij uw gezicht zo voorstellen als ik u artikeltje hier lees, en 'k vind het echt geweldig !
Jammer genoeg kon ik er zelf niet zijn (madamme had den dag ervoor haar vrijgezelle gevierd, en ik was beetje van babysit de zondag), hopelijk volgende keer wel van de partij!
In tussentijd kijk ik al uit naar je volgende artikels, schitterend gewoon Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bjiri



Geregistreerd op: 07 Okt 2011
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 30-01-2012 19:11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey

tof da't je 't leuk vond.
'k Wil graag 't forum wat actiever - dus komen er nog wel artikeltjes

Tot binnenkort dude

ciaokes from an understanding dadda

Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Het Spelplezier
Site Admin


Geregistreerd op: 05 Aug 2011
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 31-01-2012 18:23:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat u maar volledig gaan Jiri. Echt cool geschreven Wink.

Het was inderdaad een zeer leuke dag!! Kunnen we meer doen hé van die dagen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
brandievinku



Geregistreerd op: 04 Apr 2012
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 04-04-2012 11:37:34    Onderwerp: Re: PR Dark Ascension Reageren met citaat

Ik heb hele artikel. het is echt een geweldig artikel. moet u beschikken over een geweldige ervaring.
_________________
Instant online games | online scratch game
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum