Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FNM 17 feb 2012

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Magic The Gathering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjiri



Geregistreerd op: 07 Okt 2011
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 14:22:30    Onderwerp: FNM 17 feb 2012 Reageren met citaat

FNM 17 Feb 2012
’t IS VRIJDAG!! Hoog tijd om een kaartje te leggen. Deze keer had ik mijn Yoda sleeves expres thuis laten liggen met de bedoeling de Jedi-master rust te gunnen in aanloop van het grote weekend van de GP Madrid. Aangezien ik geen byes heb, wens ik als mijn geluk te concentreren op die komende zaterdag.

Met z’n twaalven schuiven we aan de tafel. ’t Is altijd plezanter één grote draft te doen. De kwaliteit van de decks is gemiddeld beter en de picks zijn in ieder geval voor iedereen interessant aangezien zelfs de laatste kan kiezen tussen meer dan 24 verschillende overgebleven rares. Ik zit tussen (rechts) Seppe, Nathalie, Koen en (links) Levy en Guy. De eerste booster loopt als een trein: Diregraf Captain, Tragic Slip, Griptide, Tragic Slip, Death’s Caress, Tragic Slip, Zombie Apocalypse, Hellvault, Reap the Seagraf, Undying Evil, Sightless Ghoul en 2 rode kaarten. De tweede nog beter: Victim of Night, Curse of the Death Hold, Bloodline Keeper, Moan... En in de derde booster zit Skaab Ruinator. Omdat ik zoveel removal speel, komt mijn deck wat beesten tekort om hem echt goed te maken.

De eerste ronde speel ik tegen Levy. Hij had me bijna te pakken met Thraben Heretic waarop Spectral Flight en Silver inlaid dagger lagen. Het was pas toen hij één van mijn kleine beestjes doodblokte dat ik tragic slip kon gebruiken om de situatie te redden. De algemene regel in deze set is: “blok niet te snel”. De meeste morbid triggers zijn zo sterk dat je liever 2 à 3 schade ‘teveel’ pakt. De tweede game was snel gedaan: mijn -1/-1 curse kwam juist op tijd om zijn invisible stalker + creepy doll weg te halen.

Nadien heb ik zijn deck een klein beetje aangepast. Hij speelde demonmail hauberk niet terwijl dit echt wel een enorme wincondition is in een stalker deck (ook goed in token decks).

De tweede ronde speel ik tegen Arno. Zoals bijna altijd speelde hij spiderspawning mill. Deze keer zaten in zijn deck eveneens 2 boneyard wurms en een 10/10 zombie boom. Het eerste spelletje win ik op Bloodline keeper. Het tweede dankzij zombies (en apocalypse!) Aangezien Arno had beslist dat de beste strategie was om mij te millen, dacht ik dat die kaart wel lekker zou zijn.

De derde ronde speel ik tegen Koen die met een serieus staaltje psychologische oorlogsvoering het pleit won. ’t Begon al toen hij mijn lichtpaarse sleeves uitmaakte voor roos. Nadien doet hij alsof hij manaproblemen heeft, om dan als een echte Yoda master alles te topdecken om toch miraculeus te winnen terwijl hij onder tafel voodoospelden steekt in een kleine Jiripoppeken. Wat dan ook werkt, want ik trek uiteindelijk 12 van de 16 landen in mijn deck. Het tweede spel laat hij me natuurlijk winnen zodat hij met in stijl kan CRUSHEN gedurende de beslisser. Ik speel een removal control deck. “Elk voordeel heb z’n nadeel”. Elk deck heeft zijn nemesis. In dit geval: removal heavy decks HATEN undead beesten. Je moet die 2x doden, en dat betekent massa’s kaartnadeel. Koen speelde nogal veel UNDEAD ZOMBIES, die hij stiekem allemaal voor mijn neus had weggegraaid. Ik zal het hem nooit kunnen vergeven.

De vierde ronde speel ik tegen Guy. In ware KUNG FU stijl à la Matrix, maar dan beter, spelen we 2 korte, lawaaierige spelletjes. Volume compensatie voor de stilte die we voordien hadden moeten produceren tijdens draft. Daarbij kwam dat Andy op mijn schoot zat, en het dus gewoon niet mis kon lopen. Als hij toekijkt, blijven de beste rares gewoon aan mijn dijen plakken. Bloodline Keeper, captain zombie, slip, slip, slip. Tweemaal stond Guy erbij en keer ernaar. Andy schopte nog even na door doodbraaf te stellen: ‘Guy, uw deck is gewoon te slecht om te winnen tegen dat van Jiri’. ‘k zou eerder stellen:“You can’t win them all”. Een slechte generale repetitie maakt een goed concert. Volgende week in Madrid wens ik hem massa’s geluk en overwinningen toe.

Tot binnenkort en veel succes op de volgende FNM!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Het Spelplezier
Site Admin


Geregistreerd op: 05 Aug 2011
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 10:51:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Wederom een zeer mooi verslagje van onze sportcommentator ter plaatse Smile.
1 klein foujte wel ik heb ook de sleeves uitgemaakt voor roze sleeves Razz. Was niet alleen Koen, blijkbaar vallen ze dan toch wat teveel uit naar het roze hé Smile.

Ik wens ook iedereen succes die naar de GP gaat in Madrid en laat ze daar zeker eens een poepje ruiken voor "Het Spelplezier".

Grts,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Magic The Gathering Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum