Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

PowerGrid

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjiri



Geregistreerd op: 07 Okt 2011
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 12-02-2012 10:49:58    Onderwerp: PowerGrid Reageren met citaat

Hoi,

vorige donderdag was het weer eens spelletjesdag. The usual 3 suspects "JJK" were in the house voor een spelletje Hoogspanning - Powergrid - Megawatts... allemaal hetzelfde spel. Jeroen was ervan overtuigd dat hij onklopbaar was, en dat hoef je me geen 2 keer te vertellen. Koen was zo vriendelijk om even Dominion opzij te leggen voor een nieuwigheid - al positioneerde hij zich wel zeer stevig als underdag (what's new Smile ).

Aangezien dit echt één van mijn lievelingsspelletjes is, wens ik de symatieke lezer een beetje uit te leggen waarom dit zo tof is:

1/ De "early loser" wordt regelmatig the "final victor": het mechanisme is gebaseerd op een aan -en verkoopsysteem waarbij de tussentijdse verliezer steeds goedkoper dan de concurrenten kan kopen en zo heel veel kans heeft om terug te komen in het spel / het te winnen. Vele spelletjes (old school) werken met mechanismes die te rigide zijn om effectief een achterstand nog in te halen; Hier is het spel nooit gespeeld, behalve op het einde dan hé

2/ Veilingen: elke ronde komen er elektriciteitscentrales op een veilingsbeurs. De spelers kunnen tegen elkaar opbieden (en bluffen) om de beste centrale te kopen aan een aanvaardbare prijs - deze dynamiek is volledig verschilliend aan de andere delen van het spel waarbij ontwikkeld moet worden en centjes worden geteld

3/ Flexibiliteit: De besisdoelstelling is zo snel mogelijk minimaal in 17 steden aanwezig te zijn en zoveel mogelijk elektriciteit te produceren. Aangezien er verschillende kaarten beschikbaar zijn en verschillende zones kunnen gespeeld worden, blijft elk spel verschillend

Enfin, ik stop hier, maar voor mensen die graag de geluksfactor minimiseren en gevarieerd spelen is dit een topper - ik daag iedereen uit!

Back to the games.

't Was aan Koen om eten te voorzien voor de middag. En in die 15min dat hij foetsie was konden Jeroen en ik het niet laten een Winston Draftjes te beginnen. Deze keer respecteerden we elkaars kleurtjes een beetje meer. Ik had een lekker Zombie-VampierenLORD UBR deck. Jeroen speelde een soort mengeling van Ratatouille en Bouillabaisse, weliswaar reeds 3 maanden vervallen (GWU) met nogal veel ondooibare dikzakken. (undead fatties?)

Het tweede spelletje was redelijk fun. Jeroen was me plat aan het kloppen in zijne stijl (- none - gewoon meppen Wink), maar toen trok ik Increasing Confusion. Die kaart is insane! 2 beurten later had Jeroen gewoon geen deck meer! X = 7 betekent: MILL 21!!! Op een deck van 40 kaarten, waarbij je met 7 begint => maximaal 12 drawsteps. Aangezien onzen J met dikke bakken speelde en dus redelijk traag op gang kwam, was het voor hem nogal moeilijk me binnen de 12 beurten dood te krijgen...

Op een stand van 2-0 zijn we overgestapt op Hoogspanning. Al redelijk snel bleek dat Jeroen en Koen niet de evengrote vrienden zijn tijdens een spelletje als in de realiteit. Voor één of andere reden speelden ze elkaar stokken in de wielen, en zoals altijd loopt dan de derde h..d weg met de overwinning. VERPLETTEREND!!!!!!!!!! HAHHHHHAAAAAA!!!!! 'k Moet zeggen dat Jeroen wel heel veel pech heeft gehad ( Shocked )

DING DONG - wie tikt daar tegen 't raam? 't Is een vreemde zeker? Die verdwaald is zeker?

Hij komt vragen naar dessert?
DEN GUY KOMT TOE, DEN GUY KOMT TOE....

Tijd voor den lunch! Voor wie het niet doorheeft - tegen dan waren we met z'n 4-en. Voorafgaand enkele elementaire tafelregels uitgelegd aan onze nieuwe gast - en dan fretten. Met een innovatie: DESSERT! Koen has raised the bar - een heerlijke appelcake

Na 't eten (en enkele scheten) beslisten Jeroen en ik ons Winstonneken af te werken - op één of andere manier kwam den Shopboss terug naar 2-2 waarop we wegens tijdsnood zijn gaan 'flip a coinen' om te zien wie den eerste pick kreeg. 2x raden wie gewonnen heeft ... FOUT! Opnieuw... JUIST!

Vwoilakes. Next week weet ik nog niet wat we zullen spelen - hoogstwaarschijnlijk eens een spel dat ik nog niet had gespeeld.

Mijn voorkeur zou ook eens uitgaan naar een minitoernooi: Space Alert - met 2 teams van 4 personen. Dat moet echt hilarisch zijn. Als er geïnteresseerden zijn om een 2de ploeg te vormen let it be known!

Ciaokes, J[/b]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
woeters
Site Admin


Geregistreerd op: 26 Sep 2011
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: 13-02-2012 08:18:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoogspanning is inderdaad één van de betere games die ik ken!
Geluksfactor is zéér beperkt, en het feit dat ge altijd nog kunt terugkomen vanuit een verloren positie vind ik geweldig !
@Iedereen die dit spel (nog) niet kent, MOET GE SPELEN !!!

Van de moment ik eens een donderdag thuis ben (niet moet werken), kom ik zeker ook eens langs om mee te spelen, maar weet niet direct wanneer dat zal zijn eigenlijk...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Het Spelplezier
Site Admin


Geregistreerd op: 05 Aug 2011
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 14-02-2012 00:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Lol wederom een zeer mooi rapport van onze favoriet Jiri Wink.

Zeer goed spel inderdaad.
Nu donderdag staat er trouwens Piraten en Kooplui op het menu Smile.

Geniaal spel waarin je zeer veel keuzes krijgt van hoe je wenst te leven in de Caribische Zee!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Nieuwigheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum