Het Het Spelplezier
Voor alle spelers van Het Spelplezier
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FNM 10 Feb

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Magic The Gathering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjiri



Geregistreerd op: 07 Okt 2011
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: 12-02-2012 12:07:37    Onderwerp: FNM 10 Feb Reageren met citaat

Halloha

met een snotterneus vertrok ik naar 't spelplezier voor een potje FNMdraft. Met z'n 10-en schuiven we aan de tafel, met rechts van mij Guy en Andy. Links Favio. Aangezien het vooral de spelers rechts van jou zijn die de kwaliteit van het uiteindelijke deck zal bepalen (zij krijgen voor 2 op de 3 boosts de eerste keus) wens je liever niet in dezelfde kleur te draften als hen.

De Dark Ascension booster gaat open (tijdens wat we een "stille draft" noemen - minimale commentaar) simultaan met de darmkanalen van de Guy. Gelukkig heeft Jeroen daarop iets gevonden. Een spuitbus parfum! 'k heb de helft leeggespoten in de broek van Guyke, zodat de stank wat draagbaarder werd.

Zelf trek ik HellRaider open in een pak vol kak. Maar rechts opent Andy een rode flippo bom en links dezelfde bom rare werewolf (Dark Ascension: Mondronen Shaman - Tovolar's Magehunter). Aangezien er zoveel goede rode rares zouden worden gepikt, doe ik iets tegendraads: ik pak een groene common (2/2 morbid bear) boven de bom rare met de bedoeling Favio volledig in rood te duwen. Het plan lukt (plusminus), aangezien driekwart van de tafel rood speelde (en dus teweinig kwaliteit rood had) en ik vrijgeleide kreeg in groen, maar vooral blauw (nothing new there Razz ). Mijn deck baseert zich rond Ugb Spider spawning cardadvantage control met genoeg flyers om uiteindelijk te winnen.

Links zaten Guy UB tokens en Andy GR werewolves. Dat Andy G ging had alles te maken met de Mayor in Pack 2 die hij kreeg van Guy.

De spelletjes waren allemaal spannend.

Tegen Jeroen won ik 2-1 dankzij het feit dat zijn deck 3 kleuren was waarvan hij er slechts 2 trok. Hij speelde wel een tof delver-deck met toffe kaartjes zoals Mystic Retrieval die zijn vele removal spells terughaalde.
(Tijdens die match maakte ik een grote misplay door mijn 2/1 haste niet te copieren voor de win.)

Tegen Kris was 't opnieuw close nadat ik met veel moeite zijn 6/6 kindercatch die hij 4x +3/+1 and trample had gegeven, overleefde dankzij een hoop spinnekes. (Ook hier maakte ik een dikke fout door aan te vallen tegen zijn -2/1 hondje (waarop -3/-0 lag) dat als 2/2 terugkwam...)

Tegen Andy was't zeer close (2-1) aangezien zijn deck supersterk was vol werewolves. 't Eerste kwam ik er niet aan te pas. En 't was omdat hij nadien 2x teveel land trok dat ik het haalde. Hij vertelde me daarna dat hij Guy redelijk wat bommen had moeten geven: de -1/-1 curse, de 6/6 mystic deamon... Maar aangezien hij steeds goede kaarten had genomen voor z'n eigen deck kan je daarop weinig aanmerken vond ik.

Tegen Guy was 't niet spannend. Mijn deck was duidelijk niet goed genoeg om zijn hordes aan tokes en 3x Fiend Hunter te overleven.

Kort en krachtig:

1/ Probeer niet in de kleuren van de speler rechts van je te zitten bij draft. Zoek steeds naar dat kleur waarin zo weinig mogelijk spelers zitten. Een goede methode om dat te bereiken is redelijk aggressief 1 kleur weg te nemen in de eerste booster. Zo bekom je dat niemand links van jou in dat kleur zit en dat je in Booster 2 juist de beste kaarten in jouw hoofdkleur blijft krijgen...

2/ Vergeet niet welk kleur je draft (Bijvoorbeeld: in P2 plotseling G ipv R kaartjes nemen omdat je een G flipkaart hebt gezien) Decks verdeeld tussen 3 kleuren werken niet zo goed.

3/ die +3/1 trample flashback is zeer sterk

4/ enkel als er geen enkele kaart speelbaar is in je eigen deck zou ik een kaart cutten in draft

Ciaokes en tot binnenkort, J
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Het Spelplezier
Site Admin


Geregistreerd op: 05 Aug 2011
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 14-02-2012 00:18:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeer goede feedback indeed.
Simpele regeltjes dat de mensen in achterhoofd kunnen houden tijdens het draften Smile.


Grts,

Jeroen


P.S. Zeer mooi report Jiri Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het Spelplezier -> Magic The Gathering Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum